Dla firm

Agencja brandingowa: co to takiego?

Branding to pojęcie, które w ostatnim czasie  jest niezwykle popularne. Oznacza świadomy i w pełni przemyślany proces budowania marki i charakteryzujących ją cech. Działania te mają na celu doprowadzenie do sukcesu marki. Brandingiem zajmuje się agencja marketingowa.

Jakie działania obejmuje branding?

Branding obejmuje szereg działań. Doświadczona i wykwalifikowana agencja brandingowa stawia między innymi na launch marki. Jest to działanie stosowane wówczas, gdy nowa marka wprowadzana jest na rynek. Po launch marki sięga się także wtedy, kiedy działająca już jakiś czas marka wchodzi na rynek, na którym dotąd nie była znana. Launch marki wiąże się nierzadko z koniecznością dostosowania aspektu wizualnego marki do danego rynku.

Innym działaniem, po które sięga agencja brandingowa jest lifting marki. Lifting marki to działania polegające na zmianach dotyczących marki. Może być płytki, jak i głęboki. W tym drugim przypadku jedyne, co zostaje staje to nazwa.

W grę wchodzi również rebranding marki. Rebranding jest jednym z najtrudniejszych procesów w budowaniu marki.

Jak znaleźć dobrą agencję brandingową?

Obecnie na rynku działa wiele agencji oferujących doradztwo strategiczne i branding. Chcąc wybrać tą naprawdę dobrą, warto kierować się opiniami innych. Najlepsze agencje brandingowe mogą pochwalić się referencjami wystawionymi przez zadowolonych klientów.

Agencja brandingowa pomoże wówczas, gdy trzeba popracować na wizerunkiem marki. Decydując się na jej usługi, można być pewnym, że marka odniesie oczekiwany sukces rynkowy.