Branding marki, czyli co?

W ostatnim czasie coraz więcej mówi się o brandingu. Jest to słowo pojawiające się w kontekście działania różnym firm i ich marek. Branding oznacza proces budowania marki. Jest to proces przemyślany, uporządkowany. Jego celem jest doprowadzenie do sukcesu rynkowego marki. Brandingiem zajmuje się agencja brandingowa, która może stosować szereg działań przybliżających do sukcesu.

Co może zastosować firma brandingowa?

Firma brandingowa ma do swojej dyspozycji szereg działań. Stosować może:

  • launch marki;
  • lifting marki;
  • rebranding marki.

Launch marki znajduje zastosowania wówczas, gdy nowa marka jest dopiero wprowadzana na rynek. Z kolei lifting marki to działania podejmowane niezwykle często. Dzieli się na płytki oraz głęboki. Ten pierwszy polega na “podrasowaniu” elementów wizualnych kojarzonych z marką. Ten głęboki to z kolei szereg zmian, po których niezmieniona może pozostać wyłącznie nazwa marki. Z kolei rebranding to proces skomplikowany, który na ogół poprzedzony jest wnikliwymi badaniami. Rebranding poleca na zmianie nazwy. Może ona być wymuszona bądź wynikać z autonomicznej decyzji właścicieli marki.

Wybieramy agencję brandingową

Agencji oferujących doradztwo strategiczne jest obecnie na rynku całe mnóstwo. Aby wybrać tą najlepszą, warto uwzględnić opinie tych, którzy skorzystali już z usług agencji. Referencje są świetnym miernikiem jakości świadczonych usług.

Firma brandingowa pomoże zawsze wówczas, gdy chcemy poprawić wizerunek marki. Na szczęście dzisiaj znalezienie naprawdę dobrej agencji brandingowej nie stanowi większego problemu.